Vulkanens skyer

En vulkan på Island sender skyer av støv opp,
Det vil nesten ikke på det bli en stopp,
Vulkanens skyer sprer seg over verden,
De drysser sitt støv ned på ferden.Den må ikke gjenta det som skjedde på syttenhundretallet,
Da skapte den i matproduksjonen det store fallet,
Men spyr den ut mer aske så vil det skje,
Men om ikke å la det hende vi må be.

En vulkan er jo et av jordens under,
Selv om den lager mye dunder,
Den demonstrerer jordens krefter,
Kanskje er det jorden som på oss kjefter.

Fandens ansikt den ligner ja,
Det var det jo en som sa,
Men så lenge den bare ligner det,
Så trenger vi ikke til høyere makter å be.

Vulkanens skyer kan jordens klima forandre,
For å finne dets like må du langt vandre,
Støvet fra den drysser ned over jorden,
Og det sprer seg også ut over fjorden.

Er dette et resultat av menneskenes vold mot verden,
Nærmer menneskeheten seg slutten på ferden,
Nei det er ingen som vet svaret på dette,
For å gi et svar må man jo bare gjette,

Jeg tror menneskeheten har langt igjen på ferden,
Og at menneskene vil klare å redde verden,
Men for å klare å gjøre dette,
Må vi nok gjøre mye mer enn å gjette.

Vi må jobbe sammen alle mann,
Ellers vil det ikke monne det grann,
Vi må jobbe sammen alle land i verden,
For husk vi er jo sammen på denne ferden.

Skrevet av Tore L Gabrielsen

Om toreluga (Tore L. Gabrielsen)

Hei, jeg skriver dikt og mye annet. her er et av diktene jeg har skrevet. Ikke alle diktene har samme tema, for temaene varierer svært mye. *** En homo det er jeg * En homo det er jeg, Er du mannen for meg, Du er ganske ung, Du er ikke for tung, * Du smiler til meg, Og jeg smiler til deg, Meg vil du gjerne ha, Du gjør meg så gla, * Jeg stryker ditt lyse hår, Jeg føler meg sår, Hvem er du min venn, Vil du komme til mitt hjem, * Jeg savner å ha deg nær, Jeg har deg så kjær, Du vil fylle mitt hjerte, Du vil fjerne min smerte, * Du vil gjøre meg hel, Du vil berge min sjel, Du er mitt store savn, Du vil lede meg i havn. Vennlig hilsen Tore L. Gabrielsen
Dette innlegget ble publisert i dikt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

