Chattespråket

Chattespråket er et språk som brukes mest av unge mennesker på facbook, MSM, blogger og andre lignende fora. Dette språket består av en mengde forkortelser, og det er disse som er utgangspunk for dette diktet.
Ps kjenner du til flere slike forkortelser så skriv dem i en kommentar til diktet.

CHATTESPRÅKET

Ja vi tåler alle en støyt,
ol betyr ler høyt,
vi kan alle være i vårt ess,
ins betyr ikke noe stress.
av og til er det noe vi har lånt
elns betyr eller noe sånt
ja det er ikke så sørgelig,
seff / cf betyr selvfølgelig.
det er ikke lov å ta,
ddma? betyr du driver med da?
hvordan ble det med forretten,
btw betyr by the way / forresten,
hva skal jeg nå ha,
dd? betyr du da?
I’m not a twin,
ftw betyr for the win,
jeg liker kake,
brb betyr er straks tilbake.
huff jeg lagde et hakk,
tnk det betyr takk,
er det for stramt bør det slakkes
snx det betyr snakkes
bonden har åkeren sådd
omg det betyr oh my God,
syr man klær trenger man stoff,
roflmao betyr rolling over floor laughing my ass off,
nei, det sier du støtt,
stfu betyr shut the fuck up
midt på jordet var et søkk,
wtf betyr what the fuck,
buksen var litt vid,
ttt betyr ting tar tid.
du finner det hvis du leiter,
ttyl betyr talk to you later,
Ja si det du,
cu betyr see you.
Liker du aurer,
ioh betyr in one hour,
we are soon at your station,
fyi betyr for your information
Er det noe som heter kulig
asap betyr så fort som mulig.

Om toreluga (Tore L. Gabrielsen)

Hei, jeg skriver dikt og mye annet. her er et av diktene jeg har skrevet. Ikke alle diktene har samme tema, for temaene varierer svært mye. *** En homo det er jeg * En homo det er jeg, Er du mannen for meg, Du er ganske ung, Du er ikke for tung, * Du smiler til meg, Og jeg smiler til deg, Meg vil du gjerne ha, Du gjør meg så gla, * Jeg stryker ditt lyse hår, Jeg føler meg sår, Hvem er du min venn, Vil du komme til mitt hjem, * Jeg savner å ha deg nær, Jeg har deg så kjær, Du vil fylle mitt hjerte, Du vil fjerne min smerte, * Du vil gjøre meg hel, Du vil berge min sjel, Du er mitt store savn, Du vil lede meg i havn. Vennlig hilsen Tore L. Gabrielsen
Dette innlegget ble publisert i dikt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

