Det ble en stor tom plass i livet

Et dikt skrevet til minne om min bror som døde den 29. Juli i år (2010)

***

Min bror er død nå,

Jeg savner han så,

Han var en støtte for meg,

Kjære bror jeg savner deg.

***

Skrive dikt ble den store gleden din,

Og i ditt siste år ble den også min,

Vi var brødre vi to,

Og ofte vi sammen lo.

***

Femtifire år vi sammen fikk,

Før sykdommen gjorde at du bort gikk.

For meg var det gode år,

Selv om vi ikke flere sammen får.

***

Tidlig mistet vi vår far,

Jeg var 16 og 18 du var,

Vår mor døde også relativt ung,

Den sorgen var også tung.

***

Tyngst var det å miste vår lillebror,

Da følte vi begge at sorgen var stor,

Det er bare meg igjen nå,

Av familien vi hadde da vi begge var små.

***

Kjære bror nå har du din vei gått,

I en drøm så jeg at du nå har det godt,

I den smilte du så varm til meg,

Det jeg drømte gledet meg.

***

Sykdommen tok kreftene og pusten fra deg,

Men du var aldri lei,

Du var alltid glad,

Optimisme til oss du ga.

***

Du viste oss at vi glade skulle være,

Av det er det noe vi alle kan lære,

Kjære bror farvel sier jeg nå,

Mot din livsvisdom vi alle føler oss små.

Om toreluga (Tore L. Gabrielsen)

Hei, jeg skriver dikt og mye annet. her er et av diktene jeg har skrevet. Ikke alle diktene har samme tema, for temaene varierer svært mye. *** En homo det er jeg * En homo det er jeg, Er du mannen for meg, Du er ganske ung, Du er ikke for tung, * Du smiler til meg, Og jeg smiler til deg, Meg vil du gjerne ha, Du gjør meg så gla, * Jeg stryker ditt lyse hår, Jeg føler meg sår, Hvem er du min venn, Vil du komme til mitt hjem, * Jeg savner å ha deg nær, Jeg har deg så kjær, Du vil fylle mitt hjerte, Du vil fjerne min smerte, * Du vil gjøre meg hel, Du vil berge min sjel, Du er mitt store savn, Du vil lede meg i havn. Vennlig hilsen Tore L. Gabrielsen
Dette innlegget ble publisert i dikt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

