Dikt: Midtvinters og sola har snudd

Dikt: Midtvinters og solen har snudd

Solen den har snudd nå,
Men det er mørketid ennå,
Dette er jo noe som skjer her nord,
Det hender jo i hver en dal og fjord.

Hvert år noen uker før jul,
Går solen bak horisonten i skjul,
Lavere for hver dag som går,
Mindre og mindre lys vi får.

Men så er det vintersolverv,
Da endrer solen sin ferd,
Da begynner den å klatre opp,
Før det ved sommersolverv sier stopp.

Så begynner den å synke på ny,
Til den midtvinters igjen bak horisonten er i ly.
Men om midtsommeren er det en annen sak,
Da har ikke solen noe å skjule seg bak.

Nei da er den på himmelen høyt,
Og vi bryr oss ikke om mørketiden det døyt,
Så derfor går vi med glede mot lysere dager,
Og på det er det slettes ikke noen som klager.

Skrevet av Tore L Gabrielsen

Om toreluga (Tore L. Gabrielsen)

Hei, jeg skriver dikt og mye annet. her er et av diktene jeg har skrevet. Ikke alle diktene har samme tema, for temaene varierer svært mye. *** En homo det er jeg * En homo det er jeg, Er du mannen for meg, Du er ganske ung, Du er ikke for tung, * Du smiler til meg, Og jeg smiler til deg, Meg vil du gjerne ha, Du gjør meg så gla, * Jeg stryker ditt lyse hår, Jeg føler meg sår, Hvem er du min venn, Vil du komme til mitt hjem, * Jeg savner å ha deg nær, Jeg har deg så kjær, Du vil fylle mitt hjerte, Du vil fjerne min smerte, * Du vil gjøre meg hel, Du vil berge min sjel, Du er mitt store savn, Du vil lede meg i havn. Vennlig hilsen Tore L. Gabrielsen
Dette innlegget ble publisert i dikt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

