Hasjguttn som i profilen sin på you tube sier han er fra USA, skrev dette i en kommentar til diktet mitt En Åpen Homo Jeg Er: “Det e sånne folk som dæ som gjør at æ skjemmes av å være nordlenning.” Og dette inspirerte meg til å skrive dette diktet.

 ***

En skjemt nordlænning

  ***

Hasjgutten det er ham,

Som på vår landsdel gjør skam,

Hva er det han skjemmes over,

At han røyker hasj og sover?

  ***

Men han føler jo et savn,

Etter en å ha i sin favn,

I sin video elsker han ordet gay,

Bruker det som en hai.

  ***

Tror han alle i skapet er,

Elsker han selv å være der,

Nei kom ut av skapet nå,

Tør du ikke på egne ben å stå?

  ***

Du må komme ut og komme fram,

Ikke skriv ting som gir deg skam,

Å være åpen et bedre liv vil gi,

Kom ut av skapet og vær fri.

Om toreluga (Tore L. Gabrielsen)

Hei, jeg skriver dikt og mye annet. her er et av diktene jeg har skrevet. Ikke alle diktene har samme tema, for temaene varierer svært mye. *** En homo det er jeg * En homo det er jeg, Er du mannen for meg, Du er ganske ung, Du er ikke for tung, * Du smiler til meg, Og jeg smiler til deg, Meg vil du gjerne ha, Du gjør meg så gla, * Jeg stryker ditt lyse hår, Jeg føler meg sår, Hvem er du min venn, Vil du komme til mitt hjem, * Jeg savner å ha deg nær, Jeg har deg så kjær, Du vil fylle mitt hjerte, Du vil fjerne min smerte, * Du vil gjøre meg hel, Du vil berge min sjel, Du er mitt store savn, Du vil lede meg i havn. Vennlig hilsen Tore L. Gabrielsen
Dette innlegget ble publisert i dikt, Harstad, homofil, Kunst, Norge, skeiv, toreluga og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

